lørdag 19. november 2011

Strikking og snekkeri!

Et par lester av sportsgarn. Oppskriften er fra boken strikk til nøstebarn. Men har gjort en endring når jeg skulle felle til tå. Da har jeg gjort følgende:

Strikk 3 masker rett, 2 rett sammen omg. ut.
Strikk 3 omg rett.
Strikk 2 masker rett og 2 masker rett sammen omg ut.
Strikk 2 omg rett.
Strikk 1 maske rett og 2 masker sammen omg ut.
Strikk 1 omg rett.
Strikk 2 og 2 masker rett sammen omg ut.
Tre tråden i resten av maskene og sy inn trådene. Voila ferdig :) 

Slik ble det da seende ut. 





Så til et prosjekt som jeg ikke har så masse erfaring med. Dermed måtte jeg spørre om litt assistanse men ble fornøyd selv med resultatet. Ulrik har så mange dyr som jeg tenkte ville være greit å ha oversikt over i en hylle. Men fant ingen som jeg kunne kjøpe som passet.. Dermed måtte jeg på biltema og kjøpte 9 like lange planker. Så var det bare å måle, skru sammen, sparkle, grunne og male. :)

2 kommentarer:

  1. Åj åj åj, der va ho hevve sæ rundt me hammern også!! =) flotte lesta! kor du finn tid til alt?

    SvarSlett